15 april 2012

Varför denna blogg

Antingen så är du ny här eller så har du nog hamnat här via länken från min gamla blogg. Hursomhelst så tänkte jag att en presentation kunde var på sin plats. Mitt namn är Håkan och sedan höstterminen 2011 har jag ansvarat för köket på Vasaskolan i Djursholm. Innan dess kom jag från en bakgrund med varierande uppdrag som kock med mer eller mindre ansvar. I tillägg till min arbetslivserfarenhet så har jag även studerat vid Umeå universitet, då hette det Gastronomiprogrammet numera heter det Restauranghögskolan. Med mig därifrån har jag en massa kunskaper som på papperet sammanfattas i en Filosofie magisterexamen i Gastronomi. Nu finns det nog en del som tänker: Varför jobbar du i ett skolkök med den examen? Men efter många år i den stressiga restaurangmiljön så kände jag att det var nog och ville prova något nytt. Jag har en ambition och vilja att förändra skolmaten till något bra. Det finns flera kollegor till mig som har kommit långt på den vägen och med dem som inspiration så gör jag mitt bästa för att Vasaskolan ska få en av Stockholms bästa skolrestauranger.

Syftet med bloggen är att sprida min tankar och idéer om skolmaten vidare. Men även dela med mig av enkla recept för hemmabruk och upplevelser inom gastronomins fält. Jag hoppas du som besökare ska finna den intressant och fortsätter följa mina inlägg.








                       Mvh Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar