15 april 2012

Snabbmat på annorlunda vis - Vigårda barbeque

Häromdagen var jag in till Stockholm city tillsammans med min fru. Ett besök på Fotografiska museet stod på schemat följt av lite fönstershopping. Jag kan börja med att rekommendera ett besök på Fotografiska om man gillar konst/fotografier. Vi hann även med en fika i deras restaurang som har en storslagen utsikt över hamninloppet.
Men nu till det som inlägget är meningen att handla om. När det började kurra i magen så befann vi oss i Stockholms senaste galleria, Mood, som riktar sig mot de som har lite mer i plånboken. Här finns också ett flertal restauranger med olika typer av inriktning. Men nu var vi sugen på något snabbt och enkelt så vi styrde stegen mot F12-gruppens senaste skapelse - Vigårda barbeque.
(Bild lånad från Vigårdas hemsida)
En snabbmatsrestaurang med mat tillagad på riktiga råvaror, men i övriga skiljer den sig inte så mycket mot de traditionella snabbmatskedjorna. Man står i kö för att beställa, hämtar ut maten själv och maten kommer i engångsförpackningar. Det som skiljer sig dock är det som finns i förpackningarna. Jag valde deras 24H Piggham-burgare - "pulled pork" som blandas med lök och kryddor, placeras i ett bröd och serveras med sallad och valfritt tillbehör. När jag hörde talas om restaurangen så hade jag nog inte fattat att det var en snabbmatsrestaurang utan mer av en enklare restaurang så där blev jag lite överraskad. Matmässigt levde de dock upp till mina förväntningar. Saftigt kött i ett gott bröd (även om det skulle ha varit roligare med något annat än ett traditionellt hamburgerbröd), en god sallad och krispiga pommes frites.Det är definitivt inte sista gången jag besöker dem när jag är sugen på något snabbt och enkelt.

(Bild lånad från Vigårdas hemsida)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar