12 december 2012

Har inte försvunnit det är bara lite mycket nu...

Som ni märker är det lite tunnsått med både recept och tankar från Skolkocken, och det har sin orsak i att denna vecka är den mest hektiska på höstterminen. Igår kväll (tisdag) hade föräldraföreningen sin årliga julbasar och då hjälper vi till med lite markservice samt att vi passade på att förbereda lite för det kommande julbordet. Imorgon är det lucia som alla vet och eftersom vår matsal även dubblerar som aula så innebär det en evigt flyttande av möbler och utrustning denna dag eftersom det är sång både före och efter lunch. På fredag är det så dags för vårt julbord (jag lovar att det kommer både bilder och recept från det) vilket innebär förberedelser hela veckan. I tillägg till det så har hemmet dränkts i snö, precis som resten av landet, och som bonus har jag åkt på en förkylning. Så ni får hålla er till tåls lite om ni väntar på något nytt och revolutionerande, men så länge kan jag tipsa om två sillrecept som jag lagt upp för länge sen som kanske kan passa till julen.

Från Julbasaren






Du har väl gillat min sida på Facebook. Ett enkelt sätt att se när nya recept och andra blogginlägg lagts upp samt att det ibland dyker upp lite små tips, länkar och annat på sidan.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar