15 juni 2012

Fick en gåva





Idag har vi skolavslutning på vår skola och i samband med den delas det ut stipendier och utmärkelser av olika slag till elever och personal som gjort något extra - och i år var jag en av pristagarna. På vår skola har vi en aktiv föräldraförening som jobbar hårt för att förbättra miljön på skolan och de hjälper bland annat oss i skolrestaurangen med att skapa en trivsam matsalsmiljö. Denna förening har bara funnits i 2 år och detta år var första gången de delade ut en utmärkelse till någon som de anser arbetat för att förbättra för eleverna - och det gick till mig för mitt arbete med att skapa en bra skolrestaurang med en näringsriktig och varierande mat. Det känns oerhört smickrande att bli belönad för det som jag kämpar för varje dag och att man inom föräldragruppen förstått vilken betydelse det jag gör har för skolan som helhet.



Så med detta i ryggen kan jag snart gå på sommarledighet med förvissning om att mitt arbete syns och gör skillnad. Jag hoppas även att detta kan vara till inspiration för andra som arbetar i skolkök. Hårt arbete och engagemang lönar sig.




2 kommentarer:

  1. Grattis! Det är du värd!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att känna att det jobb vi lägger ner uppskattas.
    Jätteskoj att du fått pris för ditt engagemang. Vi kommer igen i höst och suger ut inspiration ur dig.

    SvaraRadera