7 januari 2013

Åter till verkligheten

Så kom den då en bit i på det nya året - den första arbetsdagen. Jag gjorde några provkörningar förra veckan med lite planering samt ett kort besök i köket för att beställa varor. Men idag var det full arbetsdag som gällde. Nu var det lite av en mjukstart, terminen började med en studiedag så det vara bara ett 100-tal på fritids som behövde lunch och mellanmål. Men det innebar att det fanns tid till annat. Det är mycket som ska planeras och komma igång så här i starten på en termin, och eftersom jag försökt att vara ledig ända in i det sista så var det mycket som låg på hög och väntade. Men innan veckan är över ska nog allt vara i fas.

Det är mycket som hänt i positiv bemärkelse för oss på jobbet. Efter förra terminens höga belastning så har vi fått tillökning i personalstyrkan. Ett köksbiträde på 75% under vårterminen, och sen får vi se vad som händer efter det. Det har även blivit lite förändringar när det gäller serveringen av mellanmålet till lågstadieeleverna som kommer att förbättra vår arbetsdag.

Sen har vi fått oss en julklapp som ska invigas imorgon. I 2,5 år har jag kämpat för att få ett stekbord till köket då jag känner mig lite begränsad utan det, och under julledigheten så har det kommit på plats. Så nu ska här stekas och brynas för glatta livet.

Skolan har fått en ny chef vilket jag hoppas bara ska leda till ett fortsatt positivt fokus på skolrestaurangen. Jag har haft ett gott samarbete med föregående rektor och det intryck som jag fått av den nya gör att jag har god förhoppningar om att det ska fortsätta på samma vis.

Så med det sagt ska jag nu ladda batterierna för den riktiga starten imorgon då 530 elever samt skolans personal skall serveras "Spaghetti Bolognese".

Tomten har varit och lämnat en julklapp!








Du har väl gillat min sida på Facebook. Ett enkelt sätt att se när nya recept och andra blogginlägg lagts upp samt att det ibland dyker upp lite små tips, länkar och annat på sidan.  
 
Eller så hittar du mig på twitter under namnet skolkocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar