9 augusti 2012

En smak av verkligheten



Jag börjar egentligen att arbeta på måndag men för att köket ska kunna köra igång då så har jag spenderat en stor del av dagen på arbetet redan idag. Har kollat att allting är helt och fungerar, som tur var så möttes jag inte av någon frys som brakat ihop under sommaren. Vilket jag kan lova är en ganska otrevlig överraskning.
Matbeställningarna till nästa vecka har gått iväg och nu sitter jag och funderar över det läsår som kommer. Det blir 2 klasser till på skolan vilket innebär att vi kommer att ha 485 elever samt 80 personal som varje dag ska passera genom matsalen för att få i sig god mat och näring för att klara av skoldagen.
Det här läsåret har jag bestämt att vi som ledord i skolrestaurangen ska ha "kvalitet", detta ord ska genomsyra allt vi gör från det lilla till det stora. Att hela tiden fundera på om det vi gör och presterar håller en tillräckligt högt standard kan nog i början vara en utmaning då det till stor del handlar om självrannsakan. Men jag hoppas att det ska leda till att vi i slutet på läsåret har en ännu bättre skolrestaurang som vi kan vara ännu stoltare över.

Nu ska jag packa ihop för dagen och imorgon ska jag njuta av min sista lediga dag den här sommaren med ett besök på Rånäs slott tillsammans med min fru för en dag på tu man hand. En god lunch samt ett spabesök står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar