2 april 2013

Ett välgörande tips - Suspended coffee

Lite av en slump stötte jag på ett välgörande exempel i de sociala medierna, Suspended coffe heter det och har precis startat upp i Stockholm. Det hela handlar om att man på anslutna caféer kan köpa en kaffe extra när man köper en till sig själv. Sen har personer som helt enkelt inte har råd att köpa sin egen kaffe möjlighet att komma in på caféet och få en kopp "gratis". Jag tycker det låter som en alldeles fantastisk idé, inte bara för att man ger en kopp kaffe utan man ger en möjlighet för dem att komma inomhus en stund och sitta ner. Sen finns det ju inget som hindrar att detta utvecklas till något mer än bara kaffe, varför inte lägga till en smörgås eller en lunch. Jag hoppas att så många som möjligt ansluter sig till detta, både när det gäller caféer/restauranger och givare. Ursprunget till detta kommer från Italien och har sakta spridit sig runt jorden. Nu är det på gång även i Sverige även om det bara är i uppstartsfasen. Om du undrar lite mer kan du kan läsa mer om tanken bakom projektet här:
Facebook: http://www.facebook.com/SuspendedCoffeeStockholm
Twittter:   




Du har väl gillat min sida på Facebook. Ett enkelt sätt att se när nya recept och andra blogginlägg lagts upp samt att det ibland dyker upp lite små tips, länkar och annat på sidan.  
 
Eller så hittar du mig på twitter under namnet @Skolkocken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar