27 januari 2015

Vem får årets kossa?

Igår släpptes informationen om vilka skolrestaurangen som gått till final i Arlas guldko. Brunsboskolan (Hisings backa), Utsäljeskolan (Huddinge) och Brottkärrsskolan (Hovås) Kategorin heter Bästa matglädjeskola och det är precis vad guldkon handlar om. Det är inte vilket kök som lagar den bästa maten, även om det säkerligen hänger ihop, utan viket kök som sprider mest inspiration och glädje när det gäller den verksamhet som bedrivs i skolrestaurangen. Men det handlar också om vilken koppling kökets verksamhet har till skolans övriga delar. För att bli en vinnare krävs det inte bara att man gör ett bra jobb i skolrestaurangen utan hela skolan ska genomsyras av matglädje.
Jag följer samtliga finalister på facebook och vet vilket arbete de lägger ner för att gör måltiden till något mer än bara en bit mat. Oavsett vem den slutliga vinnaren är så vet jag att samtliga nominerade gör sitt bästa för att utveckla de offentliga måltiderna och skapa matglädje. Så nu önskar jag alla en stort lycka till och må bästa kök vinna!






Läs mer här: http://magasinmaltid.se/artikel/sex-finalister-klara-till-arla-guldko-2015/620

Du har väl gillat min sida på Facebook. Ett enkelt sätt att se när nya recept och andra blogginlägg lagts upp samt att det ibland dyker upp lite små tips, länkar och annat på sidan.  

Eller så hittar du mig på twitter och instagram under namnet @Skolkocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar