15 februari 2014

1 år och 10 månader senare

Den 15 april 2012 så startade denna blogg, då med intentionen att sprida tankar om arbetet i ett skolkök samt att sprida mina recept i cyberrymden. Då hoppades jag att lite vänner och bekanta skulle ha lust att följa mig, och kanske en eller annan utanför min egen krets. Nu 1 år och 10 månader senare så kan jag bara förundras över att så mån
ga har hittat igen min blogg och väljer att följa det jag delar med mig av. Jag vet att många av mina följare har en relation till den offentliga måltiden, men mest glad är jag nog att det finns andra utanför denna bransch som följder mig. I dagläget finns det 345 gillare på facebooksidan, 215 följare på instagram och 368 som hittat igen mitt konto på twitter. Nu är det bara upp till mig att fortsätta att förvalta detta förtroende som ni har för att det jag skriver och delar med mig av ska vara av intresse för just er.

Orsaken till att jag just idag skriver om detta är att bloggen under gårdagen passerade magiska 200.000 sidvisningar. Jag vet att många lockas till bloggen av recepten som ligger på den, men också att de blogginlägg som jag skapar om mina tankar kring mat är de som lockar flest när de läggs upp. Så nu är det bara för mig att fortsätta i samma stil och se hur långt det kan bära. Det tog mig över ett år att passera 100.000, men betydligt kortare tid att passare den nya gränsen. Hur många månader dröjer det då innan nästa gräns passeras?

Slutligen vill jag bara tacka er som tar er tid att läsa det jag skriver, det är ju tack vare er jag fortsätter. Utan läsare skulle bloggen sakta men säkert gå mot ett borttynande tillvaro.




Du har väl gillat min sida på Facebook. Ett enkelt sätt att se när nya recept och andra blogginlägg lagts upp samt att det ibland dyker upp lite små tips, länkar och annat på sidan.  

Eller så hittar du mig på twitter och instagram under namnet @Skolkocken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar