17 januari 2014

Och de nominerade är...

Under veckan har de olika nomineringarna till årets White guide Jr släppts. Igår var det dags för kategorin "Årets skolkock" och där dök mitt namn upp. Jag är, tillsammans med 9 andra skolkockar, nominerad till denna titel. Motiveringen för detta pris är: "Priset Årets Skolkock går till kockar som med stor lyhördhet, hög kompetens och god förmåga att kommunicera lyckas sätta matgästen i centrum."
Bara det faktum att man blir nominerad med en text som denna bakom gör att man växer lite mer i sin yrkesroll. Den respons man får på jobbet är ju självklart den viktigast faktorn för att motivera till utveckling men samtidigt är det en extra morot när man ser att det även når utanför skolans väggar. 
Jag hade en förhoppning att vi även skulle ta oss in bland de 20 som blev nominerade till "Årets skolrestaurang", men där räckte vi inte riktigt till. Men samtidigt har ju restaurangen bara funnits i en termin i sin nuvarande form och även om vi hunnit med mycket så är det en hel del kvar att göra. Så det är bara att lägga in en växel till och se om det räcker för att vi ska finnas med bland de nominerade restaurangerna nästa år.

Men just nu gläds jag över det faktum att jag i min yrkesroll anses hålla en så pass hög klass att jag tillhör de bästa i landet. De flesta strävar väl efter att få någon typ av erkännande eller att åstadkomma något som ger ett större avtryck. Det finns många som har sagt till mig att jag är bra på det jag gör men det är som om det inte riktigt går att ta fasta på förrän något sådant här händer. 

Nu är det bara att värma upp tummarna till måndag den 31 mars när segraren utses på Norra Latin här i Stockholm under White guide Jr-galan.



Du har väl gillat min sida på Facebook. Ett enkelt sätt att se när nya recept och andra blogginlägg lagts upp samt att det ibland dyker upp lite små tips, länkar och annat på sidan.  
Eller så hittar du mig på twitter och instagram under namnet @Skolkocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar